علت گران قیمت بودن چاپ دیجیتالی چیست؟

هزینه های چاپ با توجه به روشی که استفاده می شود، تعیین می گردد. همچنین هیچ شرکتی نمی تواند یک تعرفه همگانی را تعیین کند که برای همه چاپخانه ها استفاده شود. ممکن است برخی از چاپخانه ها از نیروی کار ارزان استفاده کنند، بنابراین قیمت کمتری را تعیین می کنند. اما با توجه به اینکه چاپ دیجیتالی به عنوان جدیدترین روش چاپ محسوب می شود، هزینه آن نسبت به روش های قدیمی تر بیشتر محاسبه می شود که گاهی شرکت چاپ با اعتراض مشتریان نیز مواجه می شود. اما علت گران قیمت بودن چاپ دیجیتالی چیست؟

سرعت کار

در چاپ دیجیتالی سرعت کار بیشتر از روش های قدیمی تر همانند افست است. در این روش مشتریان می توانند سفارشات خود را در زمان کوتاهتری تحویل بگیرند. به همین دلیل قیمت آن هم به مراتب بیشتر از روش های قدیمی تر محاسبه می شود.

کیفیت چاپ دیجیتالی

در چاپ دیجیتالی کیفیت کار نسبت به روش های قدیمی تر بهتر است. در مورد تصاویر، این روش بهتر می تواند عمل کند. به همین دلیل روش چاپ دیجیتالی برای کارهای تبلیغاتی و دکوراسیون کاربرد دارد. بنابرای هزینه بیشتری که در مقابل چاپ دیجیتال پرداخت می شود باید با توجه به کیفیت کار نهایی سنجیده شود که به نظر منصفانه است.

دستگاه چاپ گران قیمت

دستگاه ها و تجهیزاتی که برای چاپ دیجیتال استفاده می شود، همه گران قیمت هستند. به این معنا که چاپخانه ها مجبور به پرداخت هزینه های بسیار بالاتری برای خرید این دستگاه ها هستند. بنابراین طبیعی است که هزینه چاپ دیجیتال نیز بیشتر باشد.

امکان تغییر اطلاعات

در روش دیجیتالی می توان در میانه کار به راحتی اطلاعات را تغییر داد و نسخه های جدید را متفاوت از نسخه های قدیمی تر چاپ کرد. در نتیجه امکانات زیادی در اختیار مشتریان قرار می گیرد که هر زمان بخواهند اطلاعات خود را تغییر دهند. به همین دلیل بالا بودن هزینه را می توان مقرون به صرفه دانست.

تیراژ کم

در سایر روش های چاپ، اگر کار چاپ برای تیراژهای کم باشد، قیمت تعیین شده، مقرون به صرفه نیست. اما در روش چاپ دیجیتال، حتی برای یک نسخه هم می توان قیمت نازلی را پرداخت کرد. بنابراین زمانی که قرار باشد چاپ برای تیراژ کم انجام شود، بهترین گزینه، روش دیجیتالی است که مقرون به صرفه می باشد.

نفوذ جوهر در داخل کاغذ

زمانی که چاپ دیجیتال باکیفیت بالا باشد، جوهر یا تنور به داخل کاغذ نفوذ نمی کند. بلکه لایه نازکی بر روی سطح چاپ تشکیل می‌دهد که از نفوذ جوهر به لایه زیرین کاغذ جلوگیری می شود. برخی از دستگاه های دیجیتال نیز به مواد اضافی نیاز دارند تا فرایندهای حرارتی یا تابش یووی باعث تثبت جوهر بر روی سطح کاغذی شود. بنابراین می توان از عدم نفوذ جوهر بر روی سطح کاغذ به عنوان یک فاکتور تعیین کننده برای قیمت نام برد که هزینه بالای چاپ دیجیتال را مقرون به صرفه می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.